środa, 19 sierpnia 2009

Gdyby strony internetowe były ludźmi...

Przyznaje, że bardzo ciekawe zestawienei z tego wyszło.





Źródło: imgur.com

Where's my Emmy man?! Where's my Emmy man?!

Są tacy, którzy twierdzą, że "Family Guy " się skiepścił. Tak? To zobaczcie to - krótki klip, w którym Stewie i Brian "rozmawiają" o "The Office" i jego nominacji do Emmy w kategorii "Najlepszy serial komediowy". Klip jest częścią kampanii "Family Guy'a" na rzecz zdobycia statuetki Emmy. Drastyczne, ale bardzo w stylu MacFarlane'a. Aż strach pomyśleć co będzie w następnych klipach :-)




Źródło: popcorner.pl

Ta bajka jest poprostu genialna :-).

czwartek, 13 sierpnia 2009

Hasiok czyli muzyka z Górnego Śląska

Hasiok - Gonimy


Hasiok - Jedziemy na mecz


Hasiok - Co Tu wiesz


Hasiok - Fastfood


Jeszcze jest kawałek w moim familoku ale niestety nigdzie nie można go odszukać. Jakby ktoś miał linka to proszę wrzucić do komentarzy to umieszczę go w poście.

WWO - Damy rade

środa, 12 sierpnia 2009

Utwory wszystkich klubów Ekstraklasy 08/09

Emocje Pana Darka Szpakowskiego



Jak obliczyć ile spala samochód?

Na pewno nie raz zastanawialiście się ile spala Wasz samochód, którym porauszacie się na co dzień. Każdy co prawda może zajrzeć do instrukcji – o ile taką posiada – jednak są to wyliczenia producenta i nie zawsze pokrywają się z rzeczywistością. Wszystko zależy od tego jaki preferujecie tyb jazdy, na jakie dystanse średnio porusza się samochód, a także od innych mniejszych czynników, które nie sposób uwzględnić w wyliczeniach. Jak zatem obliczyć zużycie paliwa?
Średnie zużycie paliwa

W praktyce można jednak bardzo łatwo sprawdzić średnie spalanie swojego samochodu. Najprostszym sposobem jest kilkukrotne zatankowanie do pełna i notowanie przebiegu jaki przy danym tankowaniu wyświetla się na desce rozdzielczej pojazdu. Pierwsze tankowanie ustala poziom do którego odniesiemy się już podczas drugiego tankowania – najlepiej, aby ten poziom był taki sam przy kolejnych napełnieniach baku, np. należy lać paliwo aż do momentu kiedy pistolet odbije. Oczywiście należy spisać sobie stan licznika. Przy kolejnym tankowaniu również nalewamy paliwo do tego samego poziomu, co daje nam już bardzo istotną informację - ilość zużytego paliwa od ostatniego tankowania. Teraz wystarczy zapisać kolejne wskazanie licznika i skorzystać z poniższego wzoru:

Średnie zużycie paliwa = (ilość zatankowanego obecnie paliwa * 100) / (obecne wskazanie licznika - poprzednie wskazanie licznika)

Różnica we wskazaniu licznika to nic innego jak ilość przebytych kilometrów od czasu ostatniego tankowania.

Tą prostą metodą można było już po jednym razie zobaczyć ile faktycznie spala samochód. Jednak jeżeli chcemy aby pomiar był bardziej dokładny operację tą można powtórzyć jeszcze kilka razy i wyciągnąć wartość średnią z obliczonego spalania pojazdu.
Całkowite zużycie paliwa

Jeżeli stosujemy takie rozwiązanie do obliczania spalania samochodu – odkąd go nabyliśmy – mamy wgląd w całkowite średnie spalanie samochodu. Wartość taką można jeszcze określić innym sposobem i porównać z wyliczeniami z poszczególnych odcinków. Mianowicie do tych obliczeń będzie nam potrzebne:
przebieg samochodu od początku, czyli różnica w ostatnim i pierwszym znanym stanie licznika,
ilość nalanego od tego czasu paliwa,

przy czym nie uwzględniamy do tych obliczeń pierwszego tankowania, a jedynie przebieg jaki wtedy występował na liczniku. Obliczenia będą analogiczne jak wcześniej:

Całkowite zużycie paliwa = ilość zatankowanego od początku paliwa * 100 / przejechany od początku dystans

Wartość 100, zarówno w pierwszych jak i drugich obliczeniach, odnosi się do ilości kilometrów dla których chcemy wyliczyć średnie spalanie samochodu – w tym wypadku liczymy tę wartość dla spalania ilości paliwa na 100km.

Pierwszy sposób może być dobry dla liczenia pojedynczego spalania, jednak przy dłuższym okresie prowadzenia statystyk możemy napotkać błędy w obliczeniach, a w zasadzie odchyły od wartości średniej np. nie zawsze tankujemy do tego samego poziomu, czy też jeździmy bardziej dynamicznie lub oszczędniej. Obliczenia te mają jednak jedną zaletę - pozwalają dodatkowo na analizę typu jazdy kierowcy i wyciągnięcie z tego odpowiednich wniosków. Z kolei druga metoda pozbawiona jest tak szczegółowych analiz, ale daje nam faktyczny obraz ile spala nasz samochód z uwzględnieniem całego znanego przebiegu, jednak aby obliczenia były dokładne należy konsekwentnie notować kolejne tankowania.


Źródło: twojeauto.info

wtorek, 4 sierpnia 2009

To się nazywa drogi i pasjonujący sport

Można by patrzeć i patrzeć i cały czas się cieszyć. To się nazywa pasja. Tylko pozazdrościć.

Drugi filmik jest chyba najlepszy choć pierwszy też robi wrażenie precyzją. Super!