środa, 8 października 2008

Remik Gin...

"Remik Gin" jest bardzo fajną grą karcianą dla dwóch osób. Bardzo chętnie ją polecam ponieważ ta gra może dostarczyć wiele pozytywnej rozrywki. Karcianka ta może uczyć dobrze i szybko liczyć oraz wymaga od przewidywania. POLECAM!!!

Poniżej są zasady gry opisane w najprostszy tak aby każdy nawet największy laik gier karcianych nie miał żadnych problemów z opanowaniem gry.

Informacje podstawowe:

Gra przeznaczona jest dla dwóch osób.
W grze biorą udział wszystkie 52 karty.

W każdym rozdaniu jeden z graczy jest rozdającym karty. W pierwszym rozdaniu jest nim losowo wybrany gracz; w każdym następnym -- przeciwnik gracza ostatnio rozdającego.

Rozgrywka:

Każdy z graczy otrzymuje po 10 kart, dwudziesta pierwsza karta zostaje odsłonięta i umieszczona na stole (tworzy stos odkryty), pozostałe karty umieszczone są obok zakryte.

Typowy ruch w grze polega na pobraniu karty z jednego ze stosów (odkrytego bądź zakrytego), dodaniu jej do swoich kart, a następnie odłożeniu jednej z kart na stos odkryty. Jeśli pobranie nastąpi ze stosu odkrytego, odłożona musi zostać karta inna niż pobrana.

W pierwszym ruchu pobieranie wygląda nieco inaczej -- przeciwnik rozdającego jako pierwszy ma możliwość pobrania odkrytej karty; jeśli z niej nie skorzysta, kartę może podjąć rozdający. Gdy obaj gracze spasują, ruch wykonuje przeciwnik rozdającego pobiera kartę ze stosu zakrytego; gdy któryś z graczy podejmie odkrytą kartę i odłoży inną, ruch wykonuje przeciwnik.

W grze chodzi o zestawianie swoich kart w układy, którymi mogą być:

*komplety -- trzy lub cztery karty tej samej wartości (np. trzy asy, cztery króle, itp...)
*sekwensy -- trzy lub więcej kolejne (według starszeństwa) karty tego samego koloru; starszeństwo kart w kolejności od najmłodszej do najstarszej przedstawia się następująco: as, 2, 3, 4, ..., 8, 9, walet, dama, król; przykład sekwensu: 2, 3, 4, 5 w kolorze kier-kier

Każda z kart może należeć albo do kompletu, albo do sekwensu.

Gracze wymieniają karty do czasu, kiedy jeden z nich "melduje". Gracz, który melduje, odkłada wtedy jedną ze swoich kart na stos odkryty, a pozostałe zestawione w układy odsłania.

Zameldować można po pobraniu karty ze stosu i gdy suma wartości wolnych kart (kart nie będących w żadnych układach) nie przekracza 10. Wartości kart są następujące: as -- 1, dwójka -- 2, trójka -- 3, ..., dziewiątka -- 9, dziesiątka -- 10, walet, dama i król -- również 10.

Zestawienie kart, w którym suma wartości wolnych kart jest równa 0, to tzw. "remik". Gdy posiadane (wolne) karty pozwalają graczowi zameldować, nie musi on tego robić, jeśli nie chce (może dalej wymieniać karty, aby poprawić wynik).

Po wyłożeniu kart przez meldującego karty wykłada jego przeciwnik. Ponadto, jeśli stukający nie miał "remika", przeciwnik ma możliwość dokładania swoich wolnych kart do kompletów i sekwensów gracza, który zastukał. Przykład: meldujący wyłożył komplet trzech dwójek i sekwens 4-5-6-7-8-9-10 w kolorze kier; jeśli wśród wolnych kart przeciwnika jest dwójka, może ją dołożyć do kompletu dwójek; jeśli jest 3 bądź walet w kolorze kier, może dołożyć je do sekwensu; do sekwensu może również dołożyć waleta i damę w kolorze kier, jeśli posiada.

W sytuacji, kiedy gracz ma pobrać kartę, ale na stosie zakrytym pozostają tylko dwie karty, rozgrywka jest przerywana i następuje nowe rozdanie (rozdający nie zmienia się).

Punktacja i zakończenie"

Jeśli meldujący nie ma remika, ale suma wartości jego wolnych kart jest mniejsza niż suma przeciwnika, to otrzymuje on liczbę punktów równą różnicy sum; jeśli stukający ma remika, dostaje tyle punktów, ile suma wartości wolnych kart przeciwnika plus 25 pkt. premii.

Gdy meldujący nie ma remika, a suma wolnych kart przeciwnika jest mniejsza bądź równa niż meldującego, to przeciwnik otrzymuje liczbę punktów równą różnicy sum oraz dodatkowo premię w wysokości 25 pkt.

Gra toczy się do momentu, kiedy jeden z graczy uzyska co najmniej 100 punktów -- zostaje on zwycięzcą.

Po zakończeniu gry następuje ostateczne rozliczenie. Zwycięzca otrzymuje 100 punktów premii za wygraną oraz dodatkowe 100 punktów, jeśli przeciwnik nie zdobył ani jednego punktu. Każdy z graczy otrzymuje po 25 punktów za każde wygrane rozdanie. Następnie od punktów zwycięzcy odejmowane są punkty jego przeciwnika, by w ten sposób ustalić margines zwycięstwa.

Brak komentarzy: